Een huisstijl met specifieke kleuren, een opvallend beeld- of woordmerk, een pakkende slogan; het zijn zoals enkele voorbeelden die de herkenbaarheid van een onderneming, een sportvereniging en zelfs iets alledaags als een zwembad vergroten.
Ook de Gemeente Rijssen-Holten is het belang van zo’n (marketing)communicatiemiddel niet onopgemerkt gebleven en heeft daarop besloten ons vertrouwde zwembad De Koerbelt een ‘eigen gezicht’ te geven met een speciaal ontworpen logo.03092013 - Logo De Koerbelt

Het reclamebureau Brainz uit Rijssen, dat het logo heeft ontworpen prijkt ook op andere zwembaden binnen onze gemeente. De logo’s voor Rijssen en Holten zijn identiek, alleen worden de verschillende namen van de zwembaden gebruikt.

Om de zwembaden een eigen, fris gezicht te geven is besloten een logo, ook wel beeldmerk genoemd, te laten maken dat meer aansluit bij de uitstraling van een zwembad. Verschillende elementen, zoals sportiviteit, frisheid en water, die je bij een zwembad tegenkomt, komen in het logo terug. De druppels staan voor water en sportiviteit, de verschillende kleuren voor de frisheid. Om het nieuwe logo luister bij te zetten zal als klap op de vuurpijl binnenkort de vernieuwde website van de zwembaden in de lucht gaan. Daarin komen – uiteraard – de kleuren van het nieuwe logo in terug.